01.11.2008

Hvordan fjerne ramme rundt bildene?

På Blogger har man muligheten til å velge mellom flere maler for en blogg. 
Dette er veldig greit til å begynne med, og man kan enkelt endre farger og skrifttyper.
Personlig så liker jeg malen "Enkel" aller best.. 
Problemet med denne er at alle bildene man legger ut får en ramme rundt seg, men med enkle tastetrykk kan du ta bort disse:
Slike rammer kommer automatisk rundt bildene dine i "Enkel" mal 



Logg inn på Blogger - trykk utforming - mal  -tilpass som vist på bildet under




Trykk deretter Avansert og bla nederst i menyen til du finner "Legg til CSS"
Lim inn koden:

 .post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,
.BlogList .item-thumbnail img {
padding: none !important;
border: none !important;
background: none !important;
-moz-box-shadow: 0px 0px 0px transparent !important;
-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px transparent !important;
box-shadow: 0px 0px 0px transparent !important;
}




Trykk "bruk i blogg" og "Tilbake til blogger"



Bildene dine vil ikke lenger ha slike rammer rundt seg


For andre maler i blogger kan du endre kanten rundt bildene enkel
Logg inn på blogger - Utforming - Mal - Tilpass - Avansert - Bilder - Kantfarge



Håper dette var til hjelp

16 kommentarer:

  1. Tusen takk! Jeg er ny blogger og nå har jeg både fått fjernet ramme rundt bildene og lagt inn instagram-bildene med din hjelp :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint å høre! Velkommen i bloggverden :) Et spennende sted, håper du trives

      Slett
  2. får ikke til å kopiere kodene :S

    SvarSlett
    Svar
    1. Marker koden, trykk control + c

      Slett
    2. Marker koden, trykk control + c

      Slett
  3. Tusen takk! Likte best "Enkel" og det var bilderammen som irriterte meg også, hehe.
    Ny blogger forresten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint å høre :)
      Velkommen til bloggverden- håper du trives :D

      Ha en fin kveld

      Slett
  4. Heisann!

    Takk, du har den første av mange forklaringer som har gitt meg resultat! Endelig er jeg kvitt rammene rundt bildene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint å høre :)
      Hyggelig å kunne hjelpe til! Ha en fin kveld

      Slett
  5. det går ikke hos meg. tror du det er på grunn av malen jeg bruker? hater de rammene.. haha

    SvarSlett
  6. Åh, hjertelig takk for supert tips!

    SvarSlett
  7. Tusen millioner takk, . Du er en engel! ;) Jeg har strevet med dette så lenge nå og endelig er rammene borte fra bildene. Juhuuu;) Klem Ann Elin

    SvarSlett
  8. Herregud, tusen takk!
    Nå døde jeg litt av begeistring her! Har forsøkt dette sååå lenge, og endelig funket det!
    Takk! Hilsen Kristine

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, så gøy å høre Kristine =)
      Det er supert!
      Ønsker deg en fin kveld

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag