07.09.2011

Sprøstekt kylling

Synes det er utrolig vanskelig å komme på nye og spenennde middagsretter hver dag.
De skal også helst være sunne samtidig at de skal passe med Tuvas intoleranse.
I går saumfarte jeg hele matprat uten at noen ting fristet.
Endte tilslutt opp på -Mer enn bare ord- og fant denne herlige oppskriften!

Deilig sprøstekt kylling med ost og potetgull!
Smakfullt og spennende så jeg deler Rebekkas oppskrift med dere

4 kyllingfiletter
ca 80 gram salt potetgull
3 dl raspet ost
salt og pepper
paprikapulver
evt annet krydder

  • Sett stekeovnen på 200 grader
  • Ha potetgull i en pose og grovknus
  • Bland i raspet ost og paprikapulver i potetgullet
  • Smør en ildfastform og legg kyllingfilettene i. Pensle med smør
  • Hell over potetgull/osteblandingen godt over og på sidene av kyllingen
  • Smelt smør og drypp over
  • Stekes i ca 30 min (mellomstore filetter)
  • Serveres med ris, salat, bearnaise og hvitløksbaguetter
Kan virkelig anbefale denne retten, både til hverdag og til fest!
NYT


1 kommentar:

  1. Spennende.. Jeg er alltid på leit etter nye oppskrifter.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag