16.01.2012

Gratinert squash

Prøvde en middagsrett fra GMN en ettermiddag og har lyst til å dele oppskrift med dere. 
3-4 Squash
Kjøttdeig
Grønnsaker etter smak
Provencalsk krydderblanding
Soltørket tomat
Valnøtter
Ost
Salt og Pepper


Er egentlig en vegetarrett, men tilsatte kjøttdeig og andre ingredienser som vi liker og ble veldig fornøyd med resultatet. 
Her kommer min versjon:

Stek først kjøttdeig og skinke sammen med løk og hvitløk. Tilsett en provencalsk krydderblanding.
Fennikel, selleri, paprika, soltørket tomat, champinjong og valnøtter kan stekes litt på pannen  før man blander sammen grønnsakene og kjøttet tilsett salt og pepper

Om man vil, kan man koke squashen i 5 min før man deler de i to og skraper ut innmaten. Husk og ikke skrape for mye da "skallet" skal være med å holde fyllet på plass. Jeg synes squashkonsistensen blir for myk ved steking så vil ikke gjøre det neste gang. Prøv deg frem og finn ut hva du liker best

Legg squashen i en ildfast form og tilsett fyllet.
Toppes med ost.


Gratiner i ovnen på 225 grader i ca 20 min.
Server sammen med tzatziki og ris om ønskelig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag