26.07.2012

Hello Kitty kake - på 1-2-3!

Hello Kitty kaken var virkelig den letteste kaken jeg har laget med marshmellowsfoundant og man trenger ingen, eller veldig få redskaper for å få den til.

Trekk en sjokoladekake i langpanne med vanilla icing, og legg på et lokk i ønsket farge og masse.
 Jeg brukte MMF (marshmellowsfoundant)
Fant et bilde av Hello Kitty på google i ønsket størrelse og klipte det ut som mal. Skjærte deretter ut bildet av hello kitty i massen og la de på kaka

Alternative oppskrifter finner du under bildene




For å få mer kontraster tegnet jeg rundt med spiselig tusj og satt på noen blomster for å fylle kaken.
Ser også mange bare bruker hodet til hello kitty - så mulighetene er mange

Sjokoladekake
5 egg
550 g sukker
450 g mel
2 ss bakepulver


1 ss vaniljesukker
5 ss bakekakao
375 g smør
3,5 dl melk

Pisk egg og sukker til eggedosis. 
Ha mel, bakepulver, vaniljesukker og kakao i en bolle. 
Smelt smør i en kjele. 
Ha oppi melken i smør

Ha i melblanding og smør/melk annen hver gang i eggedosisen.


Stekes på 170/180 grader i 30-40 minutter.

Vanilla icing
3 1/2 dl melk
4 ss hvetemel
300 g smør
3 1/2 dl melis
1 1/2 ts vaniljesukker
Kok opp mel og melk til det tykner - avkjøl
Rør sammen smør, melis og vaniljesukker til en hvit smørkrem og tilsett den avkjølede melk og melpuddingen. Miks det sammen i noen minutter
Marshmellowsfoundant
200 g Marshmallow
2 ss vann
2 ss Flott matfett
Ca 500 g melis

Ta marshmellows og vann i en plastikkbolle og sett i mikro - disse vil vokse til dobbel størrelse
Tilsett matfett og rør til det smelter. Ta i melis og kna til passe konsistens.

Om man skal lage flere ting av MMF er det ikke noe problem og varme det på nytt i noen sekunder i mirko. Om man pakker det inn i plast kan du oppbevare det lenge i kjøleskap også!

LYKKE TIL

13 kommentarer:

  1. Å, så utrolig fin den var! Slik drømmer jeg om å få til også! :D

    SvarSlett
  2. Det er bare å prøve! Denne var slett ikke vanskelig :)

    SvarSlett
  3. Ved å Google hello kitty kake har jeg funnet en ny favorittblogg!
    Du er skikkelig supermam:-)
    Gleder meg til å følge bloggen din videre.
    Klem fra meg:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig å høre Bente :) Velkommen til deg :)

      Slett
  4. Så fin, skulle gjerne klart dette selv:)
    Hva farger du Hello kitty med?

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig å høre!
      Jeg laget marshmellowsfoundant i rosa og hvitt som jeg kjevlet ut å skjærte ut Hello Kitty i. Med spiselig tusj farget jeg svart rundt for å få mer kontrast.
      Brukte wilton pastafarger i gul og rosa

      Slett
  5. Hei!
    Kjempefin kake som jeg tenkte prøve meg på til min lille prinsesses 3 års dag på fredag:-)
    Men jeg er i utgangspunktet helt håpløs når det kommer til baking og har sikkert et veldig dumt spørsmål... Kan man like gjerne bruke ferdig foundant? Og hvor får man tak i slike pastafarger?

    Supersøt blogg du har forresten:-)

    Hilsen Karina

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig=)
      Du kan selvfølgelig kjøpe ferdig foundant, enten sukkerpasta, marshmellows eller marsipan. Legger ved link så du får en oversikt.
      http://www.kakeboksen.no/index.php?page=shop.browse&category_id=123&option=com_virtuemart&Itemid=61

      på kakeboksen.no finner du nok alt du trenger av utstyr og inspirasjon!
      Lykke til og bare spør om det er mer du lurer på :)

      Ha en fin dag!
      Stine

      Slett
  6. Hei!
    Takk for tipsene, jeg har nå gått til innkjøp av alt jeg trenger;-) Blir spennende å se om jeg får til denne kaken. Tusen takk, kan hende det kommer noen spørsmål underveis;-)

    Takk for at du deler dine ideer med oss og sender deg derfor en klem;-)

    Ha en super dag du også:)!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag