05.09.2012

Grove muffins

Etter mange timer i Pirbadet for Tuva i går ble det en ekstra hjemmedag med lillesøster og meg. 
Det er skikkelig høstvær ute med vind og regn - så baking og filmtitting er det eneste vi har ork til å gjøre i dag... 
Til lunch lagde vi grove muffins og deler selvfølgelig oppskrift med dere.


4 egg
1 boks Creme fraiche/Kesam
4 dl hvetemel
2 dl samalt hvete
2 ts bakepulver

Rør sammen egg og creme fraiche før du tar i de andre ingrediensene.

Skjær opp fyll etter ønske - vi brukte bogskinke, skjærte terninger av taffelost med tomat, vårløk og mais- Rør alle ingrediensene sammen og fyll smurte muffinsformer nesten fulle.
Toppes med en skive ost og stekes på 200 grader i ca 25 min

Passer til supper, som lunch eller i en barnebursdag som et litt sunnere alternativ.
Neste gang vil jeg prøve å fylle de med bacon, brie og tranebær - elsker den blandingen

Jeg setter alltid muffinsformene i en stekeplate for dette for synes formen på de blir bedre og man slipper at de flyter over. Vi laget bare 12 muffins ut av denne røren, og har fortsatt igjen litt - så kanskje man får til 14-16 muffins av denne oppskriften





11 kommentarer:

  1. Dette skal prøves!! :D snadder

    SvarSlett
    Svar
    1. De ble veldig gode!
      Og siden de inneholder creme fraiche blir de saftigere synes jeg :)

      Slett
  2. Mmm, så deilig ut! Takk for oppskrift!

    SvarSlett
  3. Benedikte5/9/12 20:56

    Den oppskriften har jeg brukt tidligere selv - de er så utrolig gode!! Vet hva som blir min lunsj i morgen iallfall :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe så bra :)
      Satt sammen en egnen oppskrift fra flere jeg fant på nettet :)

      Slett
  4. Da har jeg skrevet opp og klar for å handle inn =) hhi.. kan jeg blogge om det? men linker til at jeg fant oppskriften hos deg :) ?

    SvarSlett
  5. så veldig gode ut:-) har du en oppskrift lik denne som er uten egg? har en gutt med eggallergi.. tror du jeg kan erstatte eggene med evt.bakepulver eller eggreplacer?

    SvarSlett
    Svar
    1. Desverre, men ser for meg at du kan bruke eggerstattning. Da er det vel 1 ss pulver pr egg tror jeg :)

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag