04.09.2012

Instagram på bloggen

Veldig mange har spurt meg hvordan man kan få slideshow på bloggen med de nyeste Instagrambildene. Saken er superenkel og jeg skal, etter beste evne, gi dere min steg-for-steg beskrivelse

Fra sidemenyen i på min blogg - har også en større oversikt i menyen under headeren!


Gå inn på Snapwidget
Fyll ut skjema nederst på siden
Skriv inn instagramnavn, og bestem størrelse og utseende - trykk "preview" for å se hvordan det blir - og "Get code" når du er fornøyd

Kopier koden som kommer opp

Gå på "Utforming - Utforming - Legg til Gadget - HTML kode" og lim inn om du skal ha den i sidemenyen.
Skal du ha det på en side eller i et innlegg limer du bare koden inn så vil bildene automatisk bli oppdatert på siden

Håper dette var til hjelp

16 kommentarer:

  1. Tusen takk :) Det funka...eneste jeg ikke får er Instagram overskriften.....men ejg er GRØNN når det kommer til alt som ahr med htmlkoding o.l Prøver fortsatt å finne ut åssen ejg fpr lagt linker med bilde i sidebaren....

    SvarSlett
    Svar
    1. og rettskrivning er noe herk ser jeg nå :P

      Slett
    2. Gå inn på utforming - legg til gadget - HTML kode - og lim inn koden der det står "innhold". I linjen over der det står "Tittel" kan du skrive Instagram :)

      Slett
  2. Hvordan få den inn på blogg.no, siden du har blogspot?

    SvarSlett
    Svar
    1. Har du mulighet for å legge inn HTML koder på blogg.no?
      Har aldri brukt den plattformen, så ikke helt sikker hvor du går inn

      Slett
  3. Tusen takk for tipset! Funket flott dette!!

    Ha en finfin helg!!

    SvarSlett
  4. hva er gadget?

    SvarSlett
    Svar
    1. Elementer man kan legge til bloggen. For eksempel HTML koder, bilder, tekst eller linker. I dette tilfellet en HTML kode som gir Instagram på bloggen :)

      Håper dette var til hjelp

      Slett
  5. Får ikke dette til jeg, bare om jeg skriver noe på hsahtag.. må man ha noe der??

    SvarSlett
    Svar
    1. Hva sliter du med da, Marte? Kommer den ikke opp på bloggen eller er feilen før det?

      Slett
  6. hvor finner jeg utforming???

    SvarSlett
  7. Kjempe flott at du viser hvordan vi får instagram på bloggen.
    Jeg har lagt til koden, men får bare feilmelding ..
    "Sorry there was .." ett eller annet .. hmm

    SvarSlett
  8. Tusen takk for tips! :-)

    SvarSlett
  9. Tusen takk for hjelpa Stine ;)

    SvarSlett
  10. Tusen hjertelig takk for tips!!

    SvarSlett
  11. kjmpe nyttig, har lett etter dett i hele dag!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag