19.11.2012

Kyllingsalat i hjemmelaget pitabrød

Klar for en lettvint og god middag?


8 pitabrød
1 pakke tørrgjær
3,5 dl lunkent vann
1 ts sukker
1 ts salt
8 dl hvetemel
Litt pizza/provance krydder

Bland sammen gjær, vann og sukker og la det stå i 10 minutter.
Tilsett litt over halvparten av melet og elt godt (gjerne i kjøkkenmaskin) et par minutter. Tilsett resten av melet. og elt til du får en fin deig. Sett til heving i 1 time

Del deigen opp i 8 emner som du triller til boller. Disse kjevles flate (ca 1 cm høye) og legges på en bakepapirkledd stekeplate. Dekk til med et kjøkkenhåndkle og etterhev i ca 30 min.

Stekes på 250 grader i 5 min



Server med ønsket tilbehør.
Vi brukte kylling, salat, agurk, sukkererter, tomat, paprika, mais og ananas
Rømme, pesto eller annen dressing etter smak.

Fordelen med å ha ingrediensene i forskjellige skåler er at alle i familien kan plukke ut sine favoritter. Her er ikke Tuva spesielt interessert i salat, men forsyner seg av agurk, mais, sukkererter og ananas

Vil anbefale rømme og Heinz Exotic saus til kylling!

Velbekomme

2 kommentarer:

  1. Mmm, detta såg godt ut! Må prøves ut tenker eg :)

    SvarSlett
  2. Mmm.. Ble littegranne sulten jeg nå altså..

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag