09.08.2017

Hvis det er noe du virkelig ønsker
-Gå for det!

Man hører snakk om 30- års krise, 40- og 50- årskrise, og tror kanskje mange bare bruker det uttrykket som en unnskyldning for å finne på noe sprell, men faktisk så tror jeg det er et instinkt vi mennesker har. Kanskje vi, for første gang, begynner å reflektere over livet sitt, ser at man har stått på stedet hvil i for mange år, og skjønner at man fortsatt vil stå på samme plass etter enda 10 år - med de samme drømmene, bare litt mer rynkete og grå i håret. Hvorfor er det slik at vi mennesker finner oss i å leve middelmådige liv, med drømmer som aldri blir oppfylt fordi vi ikke har en plan for å fullføre de? 

Vi har det godt her i Norge! Vi er ganske bortskjemte på mange plan når det kommer til grunnleggende behov som mat, jobb, tak over hode, helsetiltak, hjelpemidler og økonomisk sikkerhet.
Kanskje derfor holder vi oss innen komfortsonen også. Vi har det ikke "trasig nok" til å utfordre oss selv og virkelig tørre å gå for drømmene våre, for vi har det jo greit nå også. Og nettopp fordi vi har denne tryggheten er vi redd for å satse fordi vi frykter at vi ikke får det til. Ved å satse gjør vi oss sårbare. I et samfunn som vi lever i, der mange skal ha en mening om alt og alle vil det alltid være noen som mener du lever livet ditt feil. Iallefall hvis du går ut av normen. Men skal slike personer virkelig få stoppet deg? 

Nå har jeg ikke fylt 30 år en gang, men allikevel så kjenner jeg en sterk uro i kroppen. Jeg har en samboer som jobber på sjøen 3 uker av gangen og tjener godt på det. Men han er borte halve året!.
I løpet av de 20 neste årene, vil han være borte 10 av de. Penger gir frihet, det er det ingen tvil om, men hvordan kan man få mer tid og mer frihet uten å bruke enda mer tid på jobben for å bytte ut tid med penger? Man kan selvfølgelig satse på å vinne i Lotto, men med vinnersjanser som det de har, er ikke det noe jeg vil basert min fremtid på. Man kan satse på å arve penger, men også det virker som en dårlig deal for meg. Man kan bli ansatt, slik som de fleste er, gå på jobb og få penger tilbake for timene man bruker, samtidig som jobben bestemmer når du skal få fri, og det er begrenset hvor høyt du kan klatre i gradene på arbeidsplassen for igjen tjene mer da de fleste stillingene er allerede tatt. Det fjerde alternativet er å starte for seg selv. 



Nå har jeg vært datter av ei selvstendig næringsdrivende i mange år, men en ting kan jeg skrive under på, det gir ikke mer frihet. Snarere tvert imot. Har du sykdom blant personalet må du selv stille opp, jobbe når andre har ferier for å få det til å gå rundt, og lite lønn til deg selv da de andre må få lønn først. Nevnte jeg for mye jobbing i helger, det økonomiske ansvaret og alt annet av utgifter som strøm, husleie, skatt, arbeidsavgifter og slikt? Vel, det ser og høres kanskje bra ut fra utsiden, men realiteten for de fleste er at det er beintøft. Faktisk vil så mange som 8 av 10 nyoppstartede bedrifter legges ned innen 5 år! 
Det snakkes også  mye om "trygge" arbeidsplasser, men faktum er at verden er i endring. Oljebransjen ble sett på som svært trygg for noen år tilbake, men se nå! Mange har tatt utdanning i den rettning, og får seg ikke jobb, fordi behovet for samme arbeidskraft er ikke der lengre.

Jeg merker bare i min butikkjobb i dag hva som har skjedd de siste årene. Netthandel tar mange av våre kunder, og det er både billigere og mer lettvint for forbrukeren, men fagkompetansen forsvinner. Om det er maling, klær eller helsekost du kjøper på nett så er det ingen der som vil hjelpe deg å finne riktig produkt for deg hvis du bestiller over nett. Jeg tror faktisk mange butikker vil forsvinne i løpet av de neste årene også, fordi vi tenker ikke over konsekvensene av at vi skal ha det så lettvint som mulig som forbrukere. Jeg tok over stillingen til mamma på nyåret og det er både gøy og spennende, men det er ikke slik jeg vil tilbringe resten av arbeidslivet mitt - på jakt etter gode ansatte, og stå på jobb når sykdom herjer eller andre skal ha fri. Jeg vil ta tilbake mer av livet mitt, og leve på mine premisser.


Jeg kan ikke unngå å snakke om Network Marketing i denne sammenhengen, for i det siste har jeg fått øynene opp for hvilken mulighet jeg faktisk har foran meg! Det å kunne designe mitt eget liv, og gå foran som et godt eksempel for mine barn ved å vise at man kan gå for drømmen, og leve det livet man ønsker å ha. Det å kunne dra på ferie, ikke snu hver krone man har når en ny sesong kommer og vi skulle hatt både nytt utetøy og nye sko. Det å ha nok til å klare seg selv for så kunne bidra med frivillig arbeid og hjelpe de som ikke har det så godt som oss, det å kunne gjøre en forandring for andre som også sliter, og tror det er noe mer i livet enn å gå på jobb fra 8-16, eller turnuslivet for den saks skyld. Jeg vil av denne karusellen som virker som gift på kroppen min, jeg vil ha så mye mer enn det jeg har nå, og jeg vil hjelpe andre til det samme! Det som er så fint at dette kan gjøres på deltid eller heltid. Med god arbeidsinnsats og store mål kan deltidsjobben gi meg så utrolig mye mer enn heltidsjobben uansett hvilken bedrift jeg er ansatt i på heltid. 

Så selv om jeg er livredd, så vet jeg at kruttet er allerede oppfunnet i denne bransjen, og jeg må bare kopiere det de andre har gjort før meg i snart 40 år siden firmaet jeg jobber for så dagens lys for første gang, og det er helt umulig å feile - tenk på det! Gjør jeg det som kreves i denne jobben så kan jeg ikke feile! 
Denne businessen hadde umulig blitt verdens største produsent, forhandler og distributør av Aloe vera hvis produktene hadde vært tull! Vi har en unik garanti som gir kunden alle pengene tilbake hvis kunden ikke er fornøyd innen 90 dager - 3 måneder på å teste! 

Det største problemet slik jeg ser det er at mennesker tror det er et sjansespill og det er tilfeldig hvem som sitter igjen med de store pengene. Kanskje er de med som forhandlere en måned, eller tre og ser at utbyttet ikke er så stort som de håpet på,  så gir de opp! Og forteller alle sine venner at det er bare tull og fungerer ikke, kanskje til og med de bruker ord som svindel. Men de har glemt en svært vesentlig detalj. Det finnes ingen snarvei til store penger, og det ligger hardt og dedikert arbeid bak - over lang tid! Jeg vet at det ikke blir enkelt, men jeg vet også at med alle frø jeg sår i dag, vil jeg høste godt av senere. Og jeg kan hjelpe deg med det samme. Fra januar står jeg uten fast jobb, og frem til da vil jeg bygge meg en god og solid business. Jeg kommer til å gjøre det uansett, spørsmålet er om du ønsker å bli en del av det? 



Hvis du er på jakt etter raske penger så kan jeg ikke hjelpe deg, men har du noen timer til rådighet gjennom uka, og har tro på at med tiden vil dette bli en god inntektskilde, at du liker å snakke med mennesker og er opptatt av helse og livsstil med en grûnderspire i magen så vil jeg gjerne få kontakt med deg. For jeg kan ikke gjøre dette alene, og for å lykkes må man hjelpe andre, så selv om du velger å bli selvstendig forhandler kan jeg love deg at du aldri vil stå alene.
Jeg sa selv nei i 2 år før jeg turte å se en forretningspresentasjon, og det var først da jeg virkelig så potensialet, og at ingenting var hemmelig. Forever har vært åpen og ærlig fra dag 1 og det var viktig for meg. Produktene er et verktøy til en fremtid jeg ønsker, så jeg griper muligheten med begge armene! Så selv om du umiddelbart tenker at dette ikke er noe for deg, men samtidig har lest hele teksten her, så tenker jeg at innerst inne er det noe i dette som tiltrekker din oppmerksomhet. Kanskje trenger du mer info før du bestemmer deg? Jeg håper jeg hører fra deg!

Stinelervik@gmail.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag