04.09.2017

Perspektiv


Jeg har skjønt at det er flere som er som meg, og utsetter viktige, eller nødvendige tiltak for å enten få en bedre hverdag eller bedre helse. Det handler ikke om at man ikke aner hva man skal gjøre, for det finnes som regel et hav av svar og løsninger, men man er skeptisk på grunn av sine egne unnskyldninger.

Jeg satt å tenkte litt i går på flyet fra Oslo - vi lever i en verden der tunge maskiner kan fly, store båter flyter på havet, vi kan få all verdens informasjon gjennom en skjerm bare med få tastetrykk. Vi har rent og friskt vann i springen, og tak over hodet. Jeg tror vi glemmer alle de tingene som egentlig er "umulige", men som vi tar forgitt i en travel hverdag.


Satt i perspektiv så var det tåpelig at jeg satt der og tenkte på hvor skummelt det er å skulle satse og gå for min drøm, bare fordi det er litt mot strømmen og ikke er slik vi lærte vi skulle gjøre: ta en utdanning, finn deg en jobb og være fornøyd med det?

Man lever bare en gang - men alikevell famler vi rundt i blindet og jobber oss halvt ihjel gjennom et langt liv, og tørr ikke å kjenne etter hva vi VIRKELIG vil, fordi vi er redd hva andre mener?

Hva drømmer du om?  stinelervik@gmail.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag